Prijzen Stepway

Plaats reactie
Hans

Prijzen Stepway

Ongelezen bericht door Hans » 11 mei 2009 06:30

Ik heb eens even gekeken naar de prijzen van Renault in Brazilië. De vanafprijs van de Stepway, die daar met het Renault-logo wordt verkocht, is 41.790 Real, ofwel 14.890 euro. Ter vergelijking: de Renault Clio begint in Brazilië met 25.290 Real (= 9.010 euro). In Nederland staat de goedkoopste Clio voor 12.615 euro in de catalogus. Het prijsverschil tussen beide Clio’s is derhalve 3.605 euro, ofwel ca. 33%. Als we de prijs van de Braziliaanse Stepway nemen en we tellen daar 33% bij op, zou de goedkoopste Stepway in ons land ca. 19.750 euro gaan kosten. Als dat inderdaad zo is, hetgeen ik overigens betwijfel, zat ik er met m’n prognose van 750 à 1.000 euro duurder dan de normale Sandero wel heel erg ver naast.

Richard
Beheerder
Contacteer:

Re: Prijzen Stepway

Ongelezen bericht door Richard » 15 mei 2009 19:00

Het lijkt op die manier een simpel rekensommetje, maar het gaat mank op het feit dat het een ander model is EN dus dezelfde verhouding tussen de prijzen niet hoeft blijven te bestaan.

Dacia steld de prijzen vast per land. Dat is mede afhankelijk van het belastingregiem per land.Hier in NL kennen we een hoge belasting op de auto zoals btw en bpm. andere landen keen de bpm niet. hierdoor worden verschillen veroorzaakt die niet altijd logisch te verklaren zijn.

Volgens mijn dealer verkoopt hij nu regelmatig auto's naar het buitenland, vooral duitsland. De kale prijs die de importeur rekent zou hier lager zijn dan in duitsland. Met eensimpele reden: Als de kale prijs overal hetzelfde zou zijn, verschijnen er grote verschillen in de comsunentenprijs, veroorzaakt door de verschillende belastingen. Om dit een beetje recht te trekken worden de kale prijzen apart bepaald.
Groetjes,

Richard

beheerder van :
dit forum (https://www.daciaforum.nl)
http://www.daciamodellen.nl

Hans

Ongelezen bericht door Hans » 16 mei 2009 03:29

Richard, je hebt natuurlijk gelijk, dat je de prijs elders vanwege allerlei belastingtarieven door de bank genomen niet 1 op 1 kunt vergelijken. Anderszins wijkt de Braziliaanse prijs van een normale Sandero niet veel af van die in Nederland. Toch vreest ook de Dacia-dealer in Emmeloord, die ik deze week met een bezoek vereerde, dat de Stepway te duur zal worden voor ons land. Overigens zijn de levertijden van de Sandero inmiddels opgelopen tot 3 maanden. Er zijn weliswaar hier en daar nog enkele voorraadauto's, maar de kleur en motorisiering, die ik zou willen hebben, is daar niet bij. Dat zou daarom augustus worden.

Herke & Brigit
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herke & Brigit » 11 jun 2009 19:37

Inmiddels is de prijs van de Dacia Stepway bekend. Die bedraagt € 11.495,--. Daarvoor krijg je ambiance uitvoering, inclusief 16 inch lm velgen en metalic lak. De enige extra opties zijn airco en audio.... :109:

Hans

Ongelezen bericht door Hans » 12 jun 2009 03:50

De dealer belde me maandagavond jl. en deelde de prijs van de Stepway mee. Ik was aangenaam verrast, net als de dealer zelf trouwens. Hij had, net als ik, nooit verwacht, dat er een zó gunstig prijskaartje aan zou hangen. Trouwens, wat een actie van Dacia. Voor 6.995 rij je al een Sandero. Toppie joppie.

Plaats reactie