Duster vraagjes

Plaats reactie
hermanda

Duster vraagjes

Ongelezen bericht door hermanda » 08 sep 2017 11:28

Hallo
Sinds een paar weken in het bezit van een Dacia prestige 1.2 van 2014, hij moest gelijk aan de bak met caravan naar Italië, ik moet zeggen dat hij zonder problemen de caravan door de bergen trok.
Toch heb ik een paar vraagjes (Duster niet bij een dealer gekocht daarom hier maar stellen).
- na een dag in de zon kon ik de koffer niet openen (niet met sleutel en niet met de afstand bediening)? Na zonsondergang koelde het wat af en toen ging ie wel weer open??? dagen daarna het probleem niet weer gehad! Iemand dezelfde ervaring?

- ik heb via dit forum al gelezen dat voor de radio/Nav een code is afgegeven aan de 1e eigenaar, ik heb niets gekregen dus probeer ik dat na de vakantie, is er ook een Sleutelcode afgegeven bij aflevering?

- ik ontdekte bij het monteren van de trekhaak bij het doorvoeren van de constand stroomkabel roest op de puntlassen onder het deurrubber portier achter! en in het motorcompartiment naast de veerpoot. Neem aan dat dit garantie is?

- ik merk bij het uitstappen dat het bijna niet mogelijk is de deurdorpel niet aan te raken, lijkt me in de winter met sneeuwdrap ed niet zo fijn, iemand ervaring met spatlappen?

Verder vind ik de geluidskwaliteit van de standaard carkit erg slecht (blikkerig geluid), en vind de boordcomputer niet zo geweldig, kaarten in de Nav beperkt, extra kaarten zijn erg prijzig, de vertrouwde TomTom met gratis kaart update's hangt toch weer aan de voorruit.

Vr.Gr.
Herman

Richard
Beheerder
Contacteer:

Re: Duster vraagjes

Ongelezen bericht door Richard » 07 okt 2017 13:26

Het probleem met het niet kunnen openen vanwege warmte ken ik niet.

De radio /nav heeft inderdaad een code. Heb je bij de auto ook een mapje ontvangen met daarin de gebruiksaanwijzing
van de auto? daar wordt namelijk normaal gesproken de code ook in vermeld.

Je hebt het over roest en neemt aan dat dit garantie is. Dat is nog maar de vraag! Heeft de eerste gebruiker keurig netjes
het onderhoud laten uitvoeren bij de dealer? is alles afgestempeld? Als dit niet gedaan is zal er ook geen plaatwerkcontrole
zijn uitgevoerd. Geen plaatwerkcontrole staat feitelijk gelijk aan verlies van garantie op plaatwerk...

Ik kan spatlappen alleen maar aanraden. De dealer kan ze zo voor je bestellen. Je kunt ook kijken bij de daciawebshop.nl.

De geluidservaring is heel persoonlijk EN afhankelijk van het type telefoon. De navigatie vind ik ook niet zo heel goed; ik
geef ook de voorkeur aan TomTom
Groetjes,

Richard

beheerder van :
dit forum (https://www.daciaforum.nl)
http://www.daciamodellen.nl

Plaats reactie